- Zleceniodawca:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
ul. J. Kilińskiego 1, 15-089 Białystok
www.umb.edu.pl, e-mail: dre@umb.edu.pl
- Postanowienia ogólne:
- Do niniejszego postępowania stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (art. 11 ust. 5 pkt 1).
- Zleceniodawca nie przewiduje złożenia ofert częściowych.
- Zleceniodawca nie przewiduje złożenia ofert wariantowych.
- Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. Wszelkie dokumenty składane w języku obcym powinny zostać złożone wraz z ich tłumaczeniem na język polski.
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie zleceniobiorców - ekspertów do wykonania usługi polegającej na przeprowadzeniu maksymalnie 4000 ocen treści medycznych w procesie weryfikacji treści pod kątem wiarygodności.
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku poszukuje ekspertów z następujących dziedzin medycyny:
- kardiologia – trzech ekspertów,
- choroby zakaźne - trzech ekspertów
- choroby wewnętrzne - dwóch ekspertów.
Za eksperta zostanie uznany lekarz medycyny ze specjalizacją w dziedzinie kardiologii, chorób zakaźnych, chorób wewnętrznych oraz z doświadczeniem klinicznym (czas pracy w danej specjalizacji wynoszący min. 5 lat, obejmujący również okres w trakcie specjalizacji).
Informacja wiarygodna to taka, która wzbudza zaufanie i jest postrzegana jako zgodna z prawdą wg aktualnej wiedzy medycznej opartej na faktach (Evidence Based Medicine).
Przez treść medyczną rozumie się tekst zawierający informację z zakresu medycyny.
Dziedziny medycyny, w ramach których oceniane będą treści medyczne to: kardiologia, choroby wewnętrzne oraz choroby zakaźne.
Wykonywanie oceny:
- Zleceniodawca wyśle do oceny każdemu ze Zleceniobiorców do 500 treści o tematyce medycznej.
- Jedna treść medyczna będzie składała się z trzech następujących po sobie zdań wybranych z artykułów internetowych o tematyce medycznej.
- Treści medyczne będą udostępniane Zleceniobiorcom przez Zleceniodawcę na platformie powstałej w ramach projektu.
- Zleceniodawca zapewni Zleceniobiorcom wsparcie merytoryczne i ewentualne szkolenie w zakresie metodologii oceny treści medycznych.
- Maksymalny czas oceny treści medycznej przez Zleceniobiorcę, od czasu przekazania przez Zleceniodawcę, wynosi 1 miesiąc od dnia jej otrzymania.
- Zleceniodawca jest zobowiązany do zakończenia przekazywania treści medycznych Zleceniobiorcom najpóźniej jeden miesiąc przed zakończeniem wykonania usługi.
- Zleceniobiorcy są zobowiązani do wykonania wszystkich ocen nie później niż do 31.10.2022r.
- Kontrola postępu działania i odbiór analiz przez Zleceniodawcę będzie odbywała się w odstępach jednomiesięcznych. Ocenie będzie podlegała liczba ocenionych treści przez jednego Zleceniobiorcę, czas w jakim oceniał treści oraz zgodność oceny jednej treści wykonanych przez wybranych przez Zleceniodawcę Zleceniobiorców.
- Usługa będzie realizowana w ramach projektu „INFOTESTER - Opracowanie i weryfikacja oryginalnych metod wertykalnej sztucznej inteligencji do automatycznego i precyzyjnego wykrywania dezinformacji”, dalej projekt INFOTESTER.
Projekt realizowany jest przez konsorcjum, w którego skład wchodzą: Zamawiający - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku (Partner), Sience4People sp. z o.o. (Lider), Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych (Partner), dalej jako Konsorcjum, w ramach Strategicznego Programu Badań Naukowych i Prac Rozwojowych „Zaawansowane technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne” – INFOSTRATEG.
- Metoda rozliczania ze Zleceniobiorcami:
- Rozliczenie za wykonane usługi odbywać się będzie w okresach miesięcznych, jeśli oceny były wykonywane. Zleceniobiorca do 5 dnia każdego miesiąca wystawi rachunek/fakturę za miesiąc poprzedni.
- Zleceniobiorca zobowiązuje się dołączyć do każdego rachunku/faktury podpisany przez Zleceniobiorcę wykaz wykonanych ocen stanowiący załącznik nr 1 do umowy, potwierdzony przez upoważnionego pracownika Zleceniodawcy.
- Płatność rachunku/faktury będzie następować w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym usługa była wykonywana.
- Obowiązki Zleceniobiorców w ramach realizacji zamówienia określa wzór umowy, stanowiący Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego.
- Termin realizacji zamówienia (umowy):
Zleceniobiorcy zostanie udzielone zamówienie na okres od 09.03.2022r. do 31.10.2022r.
- Zakaz powiązań
- Zamówienie może zostać udzielone osobie nie powiązanej osobowo lub kapitałowo ze Zleceniodawcą – Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku, Liderem projektu - Science4People sp. z o.o., Partnerem projektu - Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych
Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym, Science4People sp. z o.o., Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu w/w podmiotów lub osobami wykonującymi w imieniu w/w podmiotów czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadaniu udziałów lub co najmniej 5% akcji,
c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawaniu w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności w wyborze wykonawcy, w szczególności pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Zleceniodawca wykluczy z udziału w postępowaniu Zleceniobiorcę niespełniającego przesłanek wymienionych w ustępie powyżej, a jego oferta zostanie odrzucona.
3. Zleceniobiorca zobowiązany jest do załączenia oświadczenia o braku powiązań – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego
- Warunki udziału w postępowaniu
- O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się lekarze medycyny ze specjalizacją w dziedzinie kardiologii, chorób zakaźnych, chorób wewnętrznych oraz z doświadczeniem klinicznym (czas pracy w danej specjalizacji wynoszący min. 5 lat, obejmujący również okres w trakcie specjalizacji).
- Zleceniobiorcy, w celu wykazania spełniania warunków określonych w ust. 1 powyżej, składają wraz z ofertą dokumenty potwierdzające posiadane doświadczenie.
- Zleceniodawca dokona oceny spełniania przez Zleceniobiorców warunków udziału w postępowaniu, na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 2.
- Zleceniobiorca składa wraz z ofertą wypełnione oświadczenie do celów ubezpieczeniowych oraz oświadczenie dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).
- Miejsce i termin złożenia oferty:
- Z uwagi na obowiązywanie stanu epidemii Zleceniodawca dopuszcza składnie ofert wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Zeskanowaną ofertę należy przesłać na adres e-mail: dre@umb.edu.pl
- Ofertę należy złożyć w terminie do 07.03.2022 r., do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu oferty do Zleceniodawcy).
- Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Termin związania ofertą
Zleceniobiorca jest związany złożoną ofertą przez okres 14 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Osoba upoważniona do kontaktu ze Zleceniobiorcami:
Upoważnionym do kontaktu ze Zleceniobiorcami jest dr Małgorzata Chlabicz, e-mail: malgorzata.chlabicz@umb.edu.pl
- Sposób przygotowania oferty:
- Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej, w języku polskim.
- Oferta wraz z załącznikami powinna zostać podpisana własnoręcznie przez Zleceniobiorcę, a następnie zeskanowana i dołączona do wiadomości e-mail.
- Oferta powinna zawierać:
- wypełniony formularz ofertowy, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do zapytania ofertowego,
- oświadczenie o braku powiązań, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego,
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków określonych w pkt VI.1
- oświadczenie do celów ubezpieczeniowych oraz oświadczenie dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zapytania
- Sposób obliczenia ceny oferty:
- Oferta powinna wskazywać cenę brutto za wykonanie oceny treści o tematyce medycznej.
- Zaoferowana cena powinna obejmować wszystkie koszty realizacji zamówienia.
- Cena powinna być wyrażona cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- W przypadku, gdy cena wyrażona cyfrowo będzie różna od ceny wyrażonej słownie Zleceniodawca jako właściwą przyjmie cenę wyrażoną słownie.
- Cena winna być określona wyłącznie w złotych polskich. Rozliczenia między Zleceniodawcą a Zleceniobiorcą będą prowadzone wyłącznie w walucie polskiej.
- Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny, Zleceniodawca wzywa Zleceniobiorców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zleceniodawcę ofert dodatkowych.
- Zleceniobiorcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
12.Wybór Zleceniobiorcy
- W toku badania i oceny ofert Zleceniodawca może żądać od Zleceniobiorców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert we wskazanym przez Zleceniodawcę terminie.
- W razie braku złożenia niezbędnych oświadczeń lub dokumentów Zleceniodawca może wezwać Zleceniobiorcę do ich uzupełnienia w określonym terminie.
- Jeżeli Zleceniobiorca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy ze Zleceniodawcą, Zleceniodawca może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
13.Podstawy unieważnienia postępowania
Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny. Zleceniodawca może unieważnić postępowanie w szczególności w przypadku, gdy:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
- oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zleceniodawca zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- środki, które Zleceniodawca zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia nie zostały mu przyznane, lub wcześniej przyznane zostały cofnięte.
14.Wzór umowy
- Umowa z wybranym Zleceniobiorcą zostanie zawarta na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
- Złożenie przez Zleceniobiorcę oferty jest równoznaczne z akceptacją wzoru umowy oraz zobowiązaniem do zawarcia umowy na warunkach w niej określonych.
- Umowa z wybranym Zleceniobiorcą zostanie zawarta w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zleceniodawcę.
1. Zleceniodawca dokona wyboru Zleceniobiorców zgodnie z poniższymi kryteriami oceny ofert: cena ofertowa brutto – waga procentowa 100%
W ramach tego kryterium oferta Zleceniobiorcy może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Zleceniodawca przyzna Zleceniobiorcy punkty na podstawie informacji podanych przez Zleceniobiorcę w formularzu ofertowym. Oferta Zleceniobiorcy otrzyma punkty w tym kryterium zgodnie z poniższym wzorem:
Cn
C = -------------- x 100 pkt
Cb
gdzie:
C – liczba punktów przyznanych Zleceniobiorcy,
Cn – najniższa cena całkowita brutto spośród ofert nieodrzuconych,
Cb – cena brutto oferty badanej (ocenianej),
100 pkt – waga kryterium.
2. Wszystkie wyniki zostaną przez Zleceniodawcę zaokrąglone, zgodnie z zasadami matematycznymi, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Oferta Zleceniobiorcy, która uzyska najwyższą liczbę punktów w ramach kryteriów oceny ofert, uznana zostanie przez Zleceniodawcę za najkorzystniejszą.
2. Ofertę należy złożyć w terminie do 07.03.2022 r., do godz. 15:00 (decyduje data i godzina wpływu oferty do Zleceniodawcy).
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- swobodnego wyboru oferty,
- przeprowadzania dodatkowych rokowań,
- unieważnienia konkursu lub zmiany jego warunków, w tym ograniczenia zakresu zamówienia, bez podania przyczyny.