Kod CPV:
63511000-4: Organizacja wycieczek
63514000-5: Usługi świadczone przez przewodników turystycznych
60100000-9: Usługi w zakresie transportu drogowego
55300000-3: Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
I. Zapytanie ofertowe - Przedmiot zamówienia
1. Rodzaj zamówienia:
Usługi
2. Opis przedmiotu zamówienia:
- Usługa polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu jednodniowej imprezy o charakterze turystycznym pt. „Welcome to Białowieża - II Erasmus+ Sightseeing Day”. Wydarzenie finansowane jest w ramach Programu Erasmus+.
- Impreza odbędzie się w sobotę 07.06.2025 r. (rozpoczęcie około godz. 9.00, zakończenie maksymalnie do godz. 19.00).
- Uczestnikami będą przedstawiciele społeczności akademickiej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (studenci z Polski, studenci zagraniczni, studenci uczestniczący w Programie Erasmus+, pracownicy administracyjni, nauczyciele akademiccy). Maksymalna liczba uczestników to 45 osób.
- Wydarzenie musi być prowadzone w j. angielskim.
- Sposób realizacji usługi, główne założenia organizacyjne:
- Przejazd uczestników z Białegostoku (spod Pałacu Branickich) do Białowieży, jednnym autokarem;
- Zwiedzanie Białowieży (z wejściem i oprowadzaniem po Rezerwacie Pokazowym Żubrów (1h), terenie Parku Narodowego Białowieży „Rezerwat Ścisły” (do 2h), Muzeum Przyrodniczo-Leśnym (1h) w j.angielskim, opcjonalnie zwiedzanie cerkwi Św. Mikołaja w Białowieży. Obiad w Białowieży z degustacją potraw kuchni regionalnej;
- Powrót uczestników autokarem z Białowieży do Białegostoku najpóźniej do godz. 19.00 (przystanek pod Pałacem Branickich).
- Zakres zadań Wykonawcy:
- Zapewnienie obsługi przewodnika turystycznego biegle posługującego się j.angielskim podczas całego wydarzenia (od godz. 9.00 do zakończenia imprezy około godz. 19.00).
- Zapewnienie autokaru mogącego przewieźć łącznie 45 osób na trasie Białystok-Białowieża-Białystok;
- Zakup biletów wstępu do Rezerwatu Pokazowego Żubrów, Parku Narodowego Białowieży „Rezerwat Ścisły”, Muzeum Przyrodniczo-Leśnego dla uczestników imprezy wraz z oprowadzaniem;
- Zorganizowanie obiadu z degustacją potraw regionalnych dla uczestników imprezy. Miejsce uroczystego obiadu oraz menu musi zostać zaakceptowane przez Zamawiającego;
- Specyfikacja uroczystego obiadu:
- Obiad powinien składać się z menu serwowanego dla 45 osób, które powinno zawierać:
- 2 rodzaje zup kuchni regionalnej, w tym 1 rodzaj zupy wegetariańskiej, 50 porcji, min. 250 ml/osoba;
- 2 rodzaje dań ciepłych, w tym 1 rodzaj dania wegetariańskiego, 50 porcji, min. 350 g/osoba;
- 1 rodzaj deseru 50 porcji, ok. 150-200 g/osoba.
- Obiad powinien składać się z menu serwowanego dla 45 osób, które powinno zawierać:
Dokładną liczbę porcji potraw mięsnych i wegetariańskich Zamawiający poda z odpowiednim wyprzedzeniem przed dniem realizacji wydarzenia, nie później niż do 02.06.2025r.
-
- Dla wszystkich osób powinny być zapewnione w nielimitowanej ilości: napoje gorące (kawa, herbata) oraz zimne (woda gazowana i niegazowana oraz min 2 rodzaje soków owocowych). Dodatkowo Wykonaca usługi zapewni wodę gazowaną i niegazowaną w butelkach o pojemności 0,5l w ilości 35 szt. wody niegazowanej i 15 szt. wody gazowanej,
- Wykonawca przedstawi menu do akceptacji Zamawiającego,
- Wykonawca zapewni niezbędną obsługę kelnerską wydarzenia oraz odpowiednią liczbę naczyń i sztućców,
- Po uroczystym obiedzie niespożyte potrawy, przekąski, desery i napoje powinny być zapakowane w jednorazowe opakowania umożliwiające ich zabranie przez Zamawiającego.
Uwagi oraz dodatkowe wymagania:
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia liczby osób z 45 o nie więcej niż 20% bez podania przyczyny. Plan wycieczki może zawierać inne dodatkowe miejsca do zwiedzania, pod warunkiem nie ponoszenia dodatkowych kosztów, w tym kosztów związanych z zakupem biletów;
- Zmniejszenie liczby uczestników o nie więcej niż 20%, nie będzie powodowało zmiany ceny jednostkowej wycieczki;
- Zamawiający poda dokładną liczbę uczestników wydarzenia (nie więcej niż 45 osób) do 02.06.2025 r.;
- W celu rozpoczęcia przygotowań do wydarzenia, pierwszy kontakt Wykonawcy zamówienia z Zamawiającym powinien nastąpić najpóźniej w terminie 5 dni od zawarcia umowy.
- Wykonawca w cenie oferty zapewni:
- realizację programu zawartego w ofercie – Wykonawca na etapie składania ofert załączy do formularza ofertowego proponowany program wycieczki odpowiadający przedmiotowi zamówienia z podaniem nazwy proponowanej restauracji gdzie odbędzie się uroczysty obiad. W przypadku wyboru oferty program będzie obowiązujący.
- realizację programu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym przepisami BHP i PPOŻ;
- autokar podczas całej trasy wycieczki musi być w pełni sprawny technicznie, nie może być starszy niż 15 lat oraz nie może być pojazdem piętrowym;
- w przypadku awarii autokaru, wykonawca usługi zapewni autokar o takim samym standardzie, w tym:
- w przypadku, gdy podstawiony przez Wykonawcę autokar nie zostanie dopuszczony do jazdy z uwagi na zły stan techniczny (kontrola stanu technicznego przed wyjazdem, wykonana przez odpowiednie służby mundurowe, powinna być zorganizowana przez Wykonawcę) Wykonawca w czasie 1 godziny od planowanego wyjazdu podstawi inny sprawny technicznie autokar;
- w przypadku awarii autokaru na trasie, Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia usterki lub do podstawienia autokaru sprawnego technicznie w ciągu 1 godziny od ujawnienia awarii;
- ubezpieczenie NNW (od nieszczęśliwych wypadków) na terenie Polski obejmujące wszystkich uczestników;
- opłaty drogowe, parkingowe, wjazdowe oraz inne niezbędne dla prawidłowej realizacji wycieczki.
- Wykonawca usługi przygotuje regulamin uczestnictwa w wydarzeniu, który zostanie przygotowany i przedstawiony do akceptacji Zamawiającego min 4 tygodnie przed planowaną datą wydarzenia.
- W przypadku pogorszenia sytuacji epidemiologicznej w kraju Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu wydarzenia bez ponoszenia dodatkowych opłat, pod warunkiem poinformowania o zmianie terminu z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem przez planowanym terminem wydarzenia (dotyczy zarówno pierwszego zaplanowanego terminu, jak i kolejnych terminów ustalanych w wyniku przesunięć terminów z powodu sytuacji epidemiologicznej).
II. Kryteria wyboru ofert
Ocena ofert zostanie przeprowadzona w oparciu o następujące kryteria:
l.p
Kryterium - Cena
Waga - 100 %
Maksymalna liczba punktów - 100
- Zasady oceny „cena oferty”
- w formularzu ofertowym Wykonawca poda cenę za realizację zamówienia w danej części. Ocena w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Liczba punktów = najniższa oferowana cena/cena oferty ocenianej x 100
Oferta najkorzystniejsza otrzyma w tym kryterium 100 punktów.
III. Termin wykonania zamówienia:
07.06.2025 r. od godz. 9.00 do około godz. 19.00.
IV. Wymagania stawiane Wykonawcy:
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy spełniający warunki dotyczące:
- posiadania uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia – Zamawiający wymaga złożenia dokumentu potwierdzającego uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej (odpis z KRS lub CEIDG);
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności tj. posiadanie wpisu do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych zgodnie z ustawą 29.08.1997r. o usługach turystycznych (tj. DZ.U z 2016r. poz.187.);
- sytuacji ekonomiczno-finansowej tj. przedstawi opłaconą polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC działalności organizatora i pośrednika turystyki) na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł - ubezpieczenie to nie jest tożsame z gwarancją o której mowa w art. 5 ustawy o usługach turystycznych;
- posiadania wiedzy i doświadczenia tj. wykazanie zrealizowania w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 5 usług w zakresie organizacji imprez o charakterze turystycznym, każda z udziałem co najmniej 20 osób. Każda ze zrealizowanych usług w ramach doświadczenia zawodowego musi być wykonana w sposób należyty i terminowy. Wnioskodawca powinien przedstawić odpowiednie referencje lub inne dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia;
- dysponowania min. 1 osobą, którą skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia w części dot. osoby odpowiedzialnej za usługę przewodnika turystycznego. Osoba powinna spełniać następujące wymagania Zamawiającego: jest praktykiem, tj. czynnym pracownikiem, który wykonuje pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, umowy o pracę lub prowadzi działalność gospodarczą, i ma co najmniej 3-letni okres doświadczenia zawodowego, w tym co najmniej trzyletni okres doświadczenia zawodowego w oprowadzaniu grup w języku angielskim;
- Wymagania dotyczące przewozu osób:
- przewozy osób odbywać się mogą wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w przepisach ustawy - Prawo o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1990) i innych przepisach związanych z przewozem osób, w tym ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 2140 z późn. zm.);
- wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód mogących powstać podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem;
- wykonawca zapewnia pasażerom bezpieczny przewóz tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny.
V. Składanie ofert
1. Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Dział Współpracy Międzynarodowej, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, pokój nr 209 (Prawe Skrzydło Pałacu Branickich).
2. Osoba do kontaktu z Wykonawcami:
- Weronika Wróblewska, tel. 85 686 53 37, e-mail: weronika.wroblewska@umb.edu.pl
3. Do wypełnionego formularza ofertowego (załącznik do zapytania) należy dołączyć:
-Referencje lub inne dokumenty potwierdzające zrealizowanie usług wykonanych w ramach doświadczenia zawodowego w sposób należyty i terminowy;
-Oświadczenie lub inny dokument potwierdzający możliwość dysponowania osobami odpowiedzialnymi za usługę przewodników turystycznych;
-Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
-Aktualne zaświadczenie o wpisie do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych lub odpis z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych zgodnie z wymogami zawartymi w ustawie z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych;
-Kopia (poświadczona za zgodność z oryginałem) opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC działalności Organizatora i pośrednika turystyki) - ubezpieczenie to nie jest tożsame z gwarancją o której mowa w art.5 ustawy o usługach turystycznych;
-Program wycieczki odpowiadający przedmiotowi zamówienia wraz z podaniem propozycji miejsca w którym odbędzie się uroczysty obiad;
4. Termin składania ofert (data i godzina):
06.03.2025 r. Oferty mogą zostać przesłane pocztą lub złożone osobiście. Decyduje data wpływu do Zamawiającego.
5. Miejsce:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Kancelaria Ogólna.
Ofertę należy złożyć w kopercie zaadresowanej: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, koniecznie z dopiskiem: „Organizacja międzynarodowej imprezy turystycznej - zapytanie ofertowe nr AWM/ERAS/01/2025/TM. Nie otwierać przed 07.03.2025 r.”.
Przy składaniu ofert decyduje data wpływu do Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną po wyżej wymienionym terminie, nie będą rozpatrywane.
Ofertę należy złożyć osobiście, za pośrednictwem np. Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej, w Kancelarii Ogólnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok.
6. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zastrzega sobie prawo:
- do pozostawienia bez rozpatrzenia ofert, które wpłyną po terminie;
- do zmiany zakresu postępowania;
- do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.
W przypadku złożenia kilku ofert z jednakową ceną za całościowe wykonanie usługi, wybrani oferenci zostaną poproszeni o ponowne złożenie oferty.
Załączniki:
- Załącznik nr 1 – wzór formularza ofertowego;
- Załącznik nr 2 – wzór umowy;
- Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia o braku osobowych lub kapitałowych powiązań z Zamawiającym;
- Załącznik nr 4 – wzór protokołu zdawczo-odbiorczego.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem danych osobowych jest Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, NIP 542-021-17-17, REGON 000288604, reprezentowany przez Rektora;
- kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: iod@umb.edu.pl;
- dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z zawarciem umowy na podstawie złożonej oferty oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu oceny złożonej oferty i kontaktu z oferentem;
- odbiorcami danych osobowych mogą być wykonawcy, osoby wnioskujące o udostępnienie informacji publicznej, podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty na podstawie zawartych umów powierzenia z Zamawiającym;
- dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. 5 lat od dnia zakończenia umowy;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny oferty, co będzie wiązało się z odrzuceniem oferty lub wykluczeniem z postępowania;
- w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- wykonawca posiada:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych1;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Wykonawcy:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1 Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku konkursu ani zmianą postanowień umowy
2 Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
l.p
Kryterium - Cena
Waga - 100 %
Maksymalna liczba punktów - 100
Zasady oceny „cena oferty”
w formularzu ofertowym Wykonawca poda cenę za realizację zamówienia w danej części. Ocena w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Liczba punktów = najniższa oferowana cena/cena oferty ocenianej x 100
Oferta najkorzystniejsza otrzyma w tym kryterium 100 punktów.
-Oświadczenie lub inny dokument potwierdzający możliwość dysponowania osobami odpowiedzialnymi za usługę przewodników turystycznych;
-Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem);
-Aktualne zaświadczenie o wpisie do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych lub odpis z Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych zgodnie z wymogami zawartymi w ustawie z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych;
-Kopia (poświadczona za zgodność z oryginałem) opłaconej polisy lub innego dokumentu potwierdzającego że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (OC działalności Organizatora i pośrednika turystyki) - ubezpieczenie to nie jest tożsame z gwarancją o której mowa w art.5 ustawy o usługach turystycznych;
-Program wycieczki odpowiadający przedmiotowi zamówienia wraz z podaniem propozycji miejsca w którym odbędzie się uroczysty obiad;
Ofertę należy złożyć w kopercie zaadresowanej: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, koniecznie z dopiskiem: „Organizacja międzynarodowej imprezy turystycznej - zapytanie ofertowe nr AWM/ERAS/01/2025/TM. Nie otwierać przed 07.03.2025 r.”.
Przy składaniu ofert decyduje data wpływu do Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku. Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną po wyżej wymienionym terminie, nie będą rozpatrywane.
Ofertę należy złożyć osobiście, za pośrednictwem np. Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej, w Kancelarii Ogólnej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok.
- do pozostawienia bez rozpatrzenia ofert, które wpłyną po terminie;
- do zmiany zakresu postępowania;
- do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny.