Szkolenie będzie realizowane w ramach projektu „Zintegrowany Program Kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych metod w zespole stomatologicznym”, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
- Opis przedmiotu zamówienia:
- I. Przedmiotem zamówienia jest:
- Przygotowanie i przeprowadzenie szkolenia dotyczącego nabycia umiejętności komunikowania się z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, skierowanego do studentek II roku kierunku Higiena Stomatologiczna.
Szkolenie będzie nastawione na rozwój umiejętności w zakresie kompetencji miękkich studentów, dotyczących budowania relacji z pacjentem, komunikacji interpersonalnej i radzenia sobie ze stresem. Wyżej wymienione kompetencje podniosą szanse przyszłych absolwentek kierunku Higiena Stomatologiczna na rynku pracy.
- Szkolenie będzie realizowane w ramach projektu „Zintegrowany Program Kształcenia z wykorzystaniem innowacyjnych metod w zespole stomatologicznym” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020”, Oś priorytetowa III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych.
- II. Dokładny opis tematyki szkolenia, w tym zagadnienia i treści objęte szkoleniem:
- Przedmiotem szkolenia jest komunikacja z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, która jest niezbędną umiejętnością w budowaniu relacji z pacjentem. Prawidłowa komunikacja ma wpływ na budowanie wizerunku higienisty/ki, jako eksperta/ki w zakresie higieny stomatologicznej. Ponadto wpływa na skuteczność motywowania pacjentów do dbania o zdrowie jamy ustnej, radzenie sobie ze stresem w pracy w gabinecie stomatologicznym oraz satysfakcję z wykonywanego zawodu.
- Szkolenie obejmie następujące zagadnienia:
- Zasady skutecznej komunikacji;
- Budowanie wizerunku higienisty/ki jako profesjonalisty/ki;
- Rozmowa z pacjentem przez telefon;
- Rozmowa z pacjentem w gabinecie stomatologicznym;
- Sposoby motywowania pacjenta;
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w gabinecie stomatologicznym.
- III. Sposób realizacji szkolenia:
- W szkoleniu weźmie udział 11 studentek II roku kierunku Higiena Stomatologiczna UMB. Szkolenie zostanie zrealizowane jednego dnia i będzie trwać 8 godzin dydaktycznych (wykład – 3 godziny dydaktyczne, zajęcia praktyczne – 5 godzin dydaktycznych).
- W terminie do 7 dni po podpisaniu umowy Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania oraz przekazania Zamawiającemu do akceptacji szczegółowego programu szkolenia.
- Wykonawca, najpóźniej w pierwszym dniu szkolenia przekaże uczestnikom materiały szkoleniowe w formie papierowej. Zmawiającemu zostaną przekazane materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (na pamięci przenośnej pendrive).
- Wykonawca zapewni niezbędny sprzęt i materiały zużywalne potrzebne do przeprowadzenia szkolenia.
- Wykonawca przekaże każdemu uczestnikowi szkolenia zaświadczenie potwierdzające nabycie kompetencji. Zamawiającemu zostaną przekazane ich kserokopie.
- Wykonawca przygotuje, zgromadzi i przekaże Zamawiającemu:
- oryginał listy obecności w formie przygotowanej i przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego;
- oryginał listy odbioru materiałów szkoleniowych w formie przygotowanej i przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego;
- kserokopie zaświadczeń potwierdzających nabycie kompetencji wydanych wszystkim uczestnikom;
- oryginał listy odbioru zaświadczeń potwierdzających nabycie kompetencji w formie przygotowanej i przekazanej Wykonawcy przez Zamawiającego;
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej przekazane na pamięci przenośnej pendrive.
- Działania informacyjno-promocyjne
Wykonawca umieści na listach obecności, programach, listach odbioru materiałów szkoleniowych, zaświadczeniach potwierdzających nabycie kompetencji, listach odbioru zaświadczeń potwierdzających nabycie kompetencji, materiałach szkoleniowych i innych dokumentach i opracowaniach wskazanych przez Zamawiającego informacje o nazwie szkolenia i projektu oraz odpowiednie logotypy (Unii Europejskiej, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój), które Zamawiający prześle Wykonawcy drogą mailową.
- Wykonawca zapewni:
- dostępność usługi będącej przedmiotem zamówienia dla wszystkich uczestników szkolenia, zgodnie ze standardami stanowiącymi załącznik do Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014–2020;
- przestrzeganie polityki równych szans podczas realizacji zajęć, w szczególności stosowanie języka równościowego;
- materiały szkoleniowe oraz inne pomoce dydaktyczne zastosowane podczas szkolenia uwzględniające stosowanie równościowego języka, w tym używanie sformułowań w języku wrażliwym na płeć.
- IV. Miejsce szkolenia:
Szkolenie odbędzie się w siedzibie Zamawiającego, tj. na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku.
- V. Planowany termin realizacji usługi:
W ciągu trzech miesięcy od daty podpisania umowy z Wykonawcą.
Termin szkolenia może ulec wydłużeniu w zależności od rozwoju sytuacji epidemiologicznej w Polsce i zaleceń dotyczących zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, jednakże termin realizacji umowy nie może być dłuższy niż do 30 czerwca 2022 r.
- VI. Czas trwania szkolenia i godziny zajęć:
8 godzin dydaktycznych (wykład – 3 godziny dydaktyczne, ćwiczenia praktyczne – 5 godzin dydaktycznych).
- Planowana liczba uczestników:
Zamówienie dotyczy szkolenia dla 11 osób będących studentkami II roku kierunku Higiena Stomatologiczna UMB.
Liczebność grupy szkoleniowej może zostać pomniejszona o maksymalnie 3 osoby. Ostateczna liczebność zostanie podana Wykonawcy na 2 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Zamawiający zapłaci za liczbę osób faktycznie biorących udział w szkoleniu.
- Wymagania wobec Wykonawcy:
- minimum 2 zrealizowane szkolenia o tożsamej lub podobnej tematyce
- zapewnienie trenera posiadającego:
- minimum 2 lata doświadczenia w zakresie realizacji szkoleń o tożsamej lub podobnej tematyce;
- minimum 5 lat doświadczenia w zakresie realizacji szkoleń lekarzy dentystów, higienistów/ek i/lub asystentów/ek stomatologicznych.
Wykonawca potwierdzi swoje doświadczenie poprzez złożenie oświadczania w Formularzu ofertowym.
Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, na każde wezwanie Zamawiającego, dokumentów potwierdzających posiadanie ww. doświadczenia.
Zamawiający przy wyborze oferty będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium doświadczenia trenera - waga 20%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w ww. kryterium oceny ofert – 20 pkt
Zamawiający przyzna punkty za wykazane w formularzu ofertowym doświadczenie dodatkowe w zakresie liczby przeprowadzonych szkoleń z tematyki komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, w następujący sposób:
Doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, w przeprowadzaniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym (DW) - 20%
Zamawiający będzie przyznawał punkty za dodatkowe doświadczenie w przeprowadzaniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym w liczbie od 5 do 20 przeprowadzonych szkoleń, co oznacza, że minimalna uwzględniona w procesie przyznawania punktacji liczba przeprowadzonych szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, przez trenera wyznaczonego do realizacji szkolenia, wynosi 5 szkoleń, natomiast maksymalna liczba uwzględniona w procesie przyznawania punktacji to 20 szkoleń.
Ilość punktów DZ, jaką otrzyma rozpatrywana i oceniana oferta w kryterium "doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, w „komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym” zostanie wyznaczona wg wzoru:
DZ=(DR/DN) x 20
Gdzie:
DR - doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, oferty rozpatrywanej, w postaci liczby zrealizowanych szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym;
DN - największe doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, spośród wszystkich dostarczonych i nieodrzuconych ofert, w postaci najwyższej liczby zrealizowanych szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym;
20 - maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wg kryterium doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, w przeprowadzaniu szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym - 20%.
Liczbę przeprowadzonych przez trenera szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym należy podać w formularzu ofertowym. W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu ofertowym nie wpisze liczby przeprowadzonych szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym przez danego trenera, Zamawiający przyjmie, że trener wskazany przez Wykonawcę nie posiada takiego doświadczenia, tym samym Wykonawca w przedmiotowym kryterium otrzyma 0 pkt.
Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, na każde wezwanie Zamawiającego, dokumentów potwierdzających posiadanie przez trenera ww. doświadczenia.
2) Kryterium posiadanych przez trenera autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym - waga 20%
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w ww. kryterium oceny ofert – 20 pkt.
Zamawiający przyzna punkty za wykazane w formularzu ofertowym doświadczenie zawodowe w zakresie liczby autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, w następujący sposób:
Doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, w posiadaniu autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, (DP) - 20%
Zamawiający będzie przyznawał punkty za doświadczenie zawodowe w posiadaniu autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym w liczbie od 1 do 15 posiadanych autorskich publikacji, co oznacza, że minimalna uwzględniona w procesie przyznawania punktacji liczba w posiadaniu autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym, przez trenera wyznaczonego do realizacji szkolenia, wynosi 1, natomiast maksymalna liczba uwzględniona w procesie przyznawania punktacji to 15 publikacji.
Ilość punktów DP, jaką otrzyma rozpatrywana i oceniana oferta w kryterium "doświadczenie zawodowe w zakresie liczby autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym” zostanie wyznaczona wg wzoru:
DP=(PR/PN) x 20
Gdzie:
PR - doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, oferty rozpatrywanej, w postaci liczby posiadanych autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym;
PN - największe doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, spośród wszystkich dostarczonych i nieodrzuconych ofert, w postaci najwyższej liczby posiadanych autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym;
20 - maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wg kryterium doświadczenie trenera, wyznaczonego do realizacji szkolenia, w postaci liczby posiadanych autorskich publikacji w obszarze komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym - 20%.
Liczbę przeprowadzonych przez trenera szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym należy podać w formularzu ofertowym. W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu ofertowym nie wpisze liczby przeprowadzonych szkoleń z zakresu komunikacji z pacjentem w gabinecie stomatologicznym przez danego trenera, Zamawiający przyjmie, że trener wskazany przez Wykonawcę nie posiada takiego doświadczenia, tym samym Wykonawca w przedmiotowym kryterium otrzyma 0 pkt.
Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia, na każde wezwanie Zamawiającego, dokumentów potwierdzających posiadanie przez trenera ww. doświadczenia.
3) Kryterium cena - 60%
(Maksymalna liczba punktów do uzyskania w ww. kryterium oceny ofert: 60 pkt.)
Zamawiający przyzna punkty w kryterium „cena” wg następującego wzoru:
CZ = (CN/CR) x 60
Gdzie:
CN – najniższa cena za realizację zamówienia, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu,
CR – cena za realizację zamówienia oferty rozpatrywanej,
60 – maksymalna liczba punktów, jaka może uzyskać oferta wg kryterium „cena – 60%”
W formularzu ofertowym Wykonawca podaje ceny brutto za wykonanie zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. W formularzu ofertowym Wykonawca określi cenę realizacji zamówienia w przeliczeniu na:
• Cenę jednostkową za jednego uczestnika
• Cenę za całość zamówienia (11 uczestniczek)
Zamawiający dokona płatności za rzeczywistą liczbę uczestniczek biorących udział w szkoleniu.
Jako oferta najkorzystniejsza wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów będących sumą punktów z wszystkich w/w kryteriów.
2) Pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę – jeśli dotyczy.
- swobodnego wyboru oferty,
- przeprowadzania dodatkowych rokowań,
- unieważnienia konkursu lub zmiany jego warunków, w tym ograniczenia zakresu zamówienia, bez podania przyczyny.