Zapytanie ofertowe:
na wyłonienie Wykonawcy zamówienia na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2024 poz. 1320, ze zm.).
- Przedmiot zamówienia:
- Rodzaj zamówienia: Usługi społeczne
Nazwa i kod zgodnie z CPV:
80000000-4 – Usługi edukacyjne i szkoleniowe
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Zamówienie dotyczy projektu pt. „Intensyfikacja procesu umiędzynarodowienia i rozwoju Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku” realizowanego w ramach programu Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej pn. „STER NAWA – Umiędzynarodowienie Szkół Doktorskich - Nabór 2024”.
- Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej polegającej na realizacji zajęć w języku angielskim w wybranej postaci (wykłady, ćwiczenia, seminaria, konsultacje indywidualne itp.), w trybie stacjonarnym dla doktorantów kształcących się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
- Usługa szkoleniowa będzie realizowana w podziale na następujące części (ofertę można złożyć na jedną lub kilka części przedmiotowego zamówienia):
CZĘŚĆ I
Tytuł zajęć:
Patofizjologia zespołu snu z bezdechami
Zakres tematyczny zajęć:
- Przedstawienie czym jest zespół bezdechu sennego i jak wpływa na organizm.
- Omówienie mechanizmów choroby oraz skutków niedotlenienia i zaburzeń snu.
- Przedstawienie wyzwań w diagnostyce i klasyfikacji bezdechu sennego.
- Omówienie dostępnych metod leczenia oraz ograniczeń i dylematów terapeutycznych.
CZĘŚĆ II:
Temat zajęć:
Dylematy w leczeniu zespołu snu z bezdechami
Zakres tematyczny zajęć:
- Zagadka bezdechu sennego: zrozumienie spektrum choroby.
- Zaawansowana diagnostyka: znalezienie pierwotnej przyczyny niedrożności.
- Paradoks centralny: kiedy CPAP nie wystarcza - decyzja o zastosowaniu terapii innych niż PAP.
- Chirurgia tylnej części podniebienia: kompromis między skutecznością a bezpieczeństwem - przejście od chirurgii ablacyjnej do rekonstrukcyjnej.
- Neuromodulacja a przesunięcie czaszkowo-twarzowe: zaawansowane technologicznie rozwiązania.
- Postępowanie w przypadku nawrotów: opracowanie protokołu ratunkowego i systematyczne rozwiązywanie złożonych problemów związanych z niepowodzeniami.
CZĘŚĆ III
Tytuł zajęć:
Biomedycyna integracyjna
Zakres tematyczny zajęć:
- Historia, obecna sytuacja i perspektywy na przyszłość medycyny integracyjnej XXI wieku.
- Wybrane metody medycyny integracyjnej.
- Europejskie i globalne aspekty medycyny integracyjnej powiązane poprzez projekty badawczo-rozwojowe i edukacyjne.
- Innowacyjne aspekty medycyny integracyjnej, możliwości przedsiębiorcze i badawcze.
- Własne pomysły i doświadczenia wykładowcy oraz uczestników.
CZĘŚĆ IV
Tytuł zajęć:
Stres oksydacyjny w onkologii
Zakres tematyczny zajęć:
- Podstawowe aspekty rozwoju nowotworów i relacje między nowotworem a gospodarzem.
- Wolne rodniki, stres oksydacyjny i peroksydacja lipidów – fizjologia, patofizjologia i patologia.
- Narzędzia analityczne, metodologia i wyzwania związane z monitorowaniem stresu oksydacyjnego.
- Szczególne aspekty stresu oksydacyjnego w onkologii, w tym opcje terapeutyczne.
- Spontaniczna regresja nowotworów.
CZĘŚĆ V
Tytuł zajęć:
Terapia miofunkcjonalna, skuteczność leczenia zespołu snu z bezdechami
Zakres tematyczny zajęć:
- Definicja i historia terapii mięśniowo-funkcjonalnej (MT), anatomia i fizjologia górnych dróg oddechowych i mięśni jamy ustnej i gardła, patofizjologia obturacyjnego bezdechu sennego (OSA).
- Obecne podejścia terapeutyczne w przypadku OSA: CPAP, opcje chirurgiczne, urządzenia wysuwające żuchwę, uzasadnienie stosowania MT w OSA: dowody z praktyki klinicznej i najnowszych badań.
- Przegląd dowodów klinicznych potwierdzających skuteczność MT w OSA (badania z randomizacją, przeglądy systematyczne, metaanalizy), cyfrowe rozwiązania w zakresie zdrowia i telemedycyna: MT oparte na aplikacjach (przykład: Airway Gym®).
- Integracja MT z innymi metodami leczenia OSA (np. MAD, CPAP, chirurgia).
- Monitorowanie postępów: narzędzia kliniczne (IOPI, manometria, obrazowanie 3D, polisomnografia).
- Bariery we wdrażaniu i strategie poprawy przestrzegania zaleceń.
- Kierunki przyszłych badań i niezaspokojone potrzeby w zakresie MT i OSA.
CZĘŚĆ VI
Tytuł zajęć:
Riketsjoza w Europie: symptomy kliniczne
Zakres tematyczny zajęć:
- Kontekst historyczny: odkrycie chorób riketsjowych (Howard Ricketts, Rocha-Lima itp.), rola w poważnych epidemiach (np. tyfus plamisty przenoszony przez wszy podczas wojen i głodu), ewolucja wiedzy do czasów współczesnych.
- Ogólny przegląd riketsjoz: grupa chorób odzwierzęcych wywoływanych przez Rickettsia spp., przenoszonych przez stawonogi (kleszcze, pchły, wszy; wzmianka o nietypowych przypadkach, takich jak pijawki w Chile).
- Występowanie stawonogów przenoszących choroby odzwierzęce, konkretne powiązania między gatunkami Rickettsia, wektorami i zespołami klinicznymi.
- Rickettsiozy w Europie: najczęstsze przypadki i rozmieszczenie geograficzne, potencjał wystąpienia epidemii podczas wojen, klęsk żywiołowych lub w przypadku przeludnienia.
- Patogeneza: zajęcie naczyń krwionośnych (zapalenie naczyń), infekcje narządów i infekcje ogólnoustrojowe, niewydolność wielonarządowa i rola odpowiedzi immunologicznej.
- Spektrum kliniczne: śródziemnomorska gorączka plamista (MSF), afrykańska gorączka kleszczowa (importowana), inne riketsjozy przenoszone przez kleszcze (np. DEBONEL/TIBOLA), riketsjozy przenoszone przez pchły i wszy.
- Znaczenie historii epidemiologicznej, rozpoznawanie objawów klinicznych.
CZĘŚĆ VII
Tytuł zajęć:
Diagnoza mikrobiologiczna w riketsjozie
Zakres tematyczny zajęć:
- Diagnozowanie riketsjozy w warunkach klinicznych, leczenie w przypadku podejrzenia riketsjozy.
- Hodowla Rickettsia spp przy użyciu linii komórkowych w placówce o poziomie bezpieczeństwa biologicznego 3.
- Bezpośrednia diagnostyka riketsjozy przy użyciu wykrywania kwasu nukleinowego (PCR) i barwienia tkanek.
- Diagnoza pośrednia poprzez wykrywanie przeciwciał.
- Diagnoza przy użyciu różnych rodzajów próbek w zależności od dostępności danej techniki i stadium choroby.
- Występowanie różnych typów genów docelowych w diagnostyce PCR.
- Przydatność sekwencjonowania nowej generacji w ramach zintegrowanych podejść taksonomicznych.
- Ograniczenia diagnostyki serologicznej.
- Wartość wytycznych klinicznych i laboratoryjnych.
CZĘŚĆ VIII
Tytuł zajęć:
Motyw tiazolidynonu w odkrywaniu leków
Zakres tematyczny zajęć:
- Aktualne trendy w chemii medycznej i farmakologii tiazolidynodionów i ich pochodnych.
- Specyfika zależności „struktura – aktywność biologiczna” w serii tiazolidynonów i pokrewnych układów heterocyklicznych.
- Specyfika projektowania molekularnego nowych związków biologicznie czynnych na bazie tiazolidynonu.
- Umiejętność krytycznej oceny informacji naukowych z uwzględnieniem poprawności metodologicznej i interpretacji uzyskanych wyników badań naukowych w dziedzinie chemii medycznej.
- Postępy w chemii medycznej i biologii molekularnej pochodnych tiazolidynonu. Doświadczenie w realizacji projektów w formule partnerskiej.
- Rozwój międzynarodowej współpracy naukowej w dziedzinie projektowania leków.
CZĘŚĆ IX
Tytuł zajęć:
Epidemiologia, badania populacyjne, badania genetyczne i prewencja
Zakres tematyczny zajęć:
- Wprowadzenie do epidemiologii tarczycy.
- Zapobieganie zaburzeniom związanym z niedoborem jodu.
- Wykorzystanie i nadużywanie wartości referencyjnych.
- Badania obrazowe populacji.
- Standaryzacja i zapewnienie jakości.
- Czy istnieje niealkoholowa choroba wątroby?
CZĘŚĆ X
Tytuł zajęć:
Molekularne podstawy onkogenezy
Zakres tematyczny zajęć:
- Przegląd różnych rodzajów nowotworów i mechanizmów onkogenezy.
- Ogólne i ukierunkowane terapie nowotworów.
- Mechanizmy mutagenezy i aberracji chromosomowych.
- Epigenetyka nowotworów.
- Onkogeny i leki ukierunkowane na onkogeny.
- Wirusy, infekcje i nowotwory.
CZĘŚĆ XI
Tytuł zajęć:
Maksymalna szybkość utleniania kwasów tłuszczowych jako czynnik warunkujący wydolność fizyczną
Zakres tematyczny zajęć:
- Pomiar utleniania tłuszczów i maksymalnego utleniania tłuszczów (MFO/PFO) u człowieka.
- Wykorzystanie substratów podczas ćwiczeń, udział czynników endogennych i egzogennych.
- Czy MFO/PFO ma związek z wydajnością podczas ćwiczeń/uprawiania sportu?
- Bioaktywne lipidy i insulinooporność.
- Jakie czynniki ograniczają utlenianie tłuszczów w mięśniach podczas wysiłku fizycznego?
- Niewydolność metaboliczna – definicje i zagadnienia?
- Praktyczne określenie MFO/PFO i VO2max (koncepcje, ograniczenia, problemy).
CZĘŚĆ XII
Tytuł zajęć:
Podstawy diagnostycznej neurochemii klinicznej
Zakres tematyczny zajęć:
- Rola płynu mózgowo-rdzeniowego we współczesnej diagnostyce neuropsychiatrycznej, ze szczególnym uwzględnieniem chorób neurodegeneracyjnych.
- Anatomia i psychologia płynu mózgowo-rdzeniowego.
- Dyfuzja białek przez barierę krew-płyn mózgowo-rdzeniowy. Funkcja hiperboliczna H. Reibera.
- Wprowadzenie do neuroimmunologii klinicznej i roli płynu mózgowo-rdzeniowego w diagnostyce chorób neurozapalnych (stwardnienie rozsiane, zespół Guillain-Barrégo, neuroborelioza).
- Patofizjologia choroby Alzheimera, hipoteza amyloidowa i rola białka Tau.
- Rola diagnostyczna płynu mózgowo-rdzeniowego w chorobach neurodegeneracyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem choroby Alzheimera.
- Interpretacja wyników: skala Erlangen.
- Ograniczenia w badaniach płynu mózgowo-rdzeniowego: ważne aspekty przedanalityczne.
- Rola biomarkerów pochodzących z krwi: czy możemy obecnie zrezygnować z nakłucia lędźwiowego i badać płyn mózgowo-rdzeniowy?
- Wprowadzenie do podstaw biostatystyki w badaniach laboratoryjnych.
CZĘŚĆ XIII
Tytuł zajęć:
Mechanizmy fragmentacji
Zakres tematyczny zajęć:
- Wprowadzenie do mechanizmów fragmentacji i ich roli w analizach chemicznych.
- Przegląd głównych typów procesów fragmentacyjnych.
- Omówienie ogólnych zasad i czynników wpływających na przebieg fragmentacji.
- Podstawowe techniki wykorzystywane do badania fragmentacji.
- Zastosowanie wiedzy o fragmentacji w analizie strukturalnej i diagnostyce.
CZĘŚĆ XIV
Tytuł zajęć:
Podstawy odkrywania i opracowywania leków
Zakres tematyczny zajęć:
- Droga nowej terapii: odkrycie i rozwój.
- Badania przedkliniczne: cel badań przedklinicznych w onkologii; testy oparte na komórkach; modele in vivo do badań przesiewowych w kierunku raka; nowe modele bez wykorzystania zwierząt; badania przesiewowe o wysokiej wydajności.
- Badania kliniczne: definicja badań klinicznych i kamienie milowe w historii; rodzaje badań klinicznych; fazy badań klinicznych; badania kliniczne w zakresie chorób rzadkich.
- Ścieżki regulacyjne: rola FDA, EMA i innych agencji; procesy IND (Investigational New Drug) i NDA (New Drug Application); kwestie etyczne (świadoma zgoda, wytyczne GCP); przegląd FDA; monitorowanie bezpieczeństwa po wprowadzeniu do obrotu przez FDA.
- Nowe trendy w odkrywaniu leków: przeciwciała monoklonalne, peptydy; terapie oparte na RNA; medycyna spersonalizowana/precyzyjna; immunoterapia i terapie komórkowe.
- Odkrywanie leków oparte na sztucznej inteligencji: projektowanie leków De Novo – wirtualne badania przesiewowe i przyspieszenie dokowania molekularnego dzięki sztucznej inteligencji; optymalizacja potencjalnych leków; sztuczna inteligencja w rozwoju przedklinicznym i klinicznym.
- Informacje organizacyjne dotyczące zaplanowanych zajęć:
Zajęcia zostaną przeprowadzone w trybie stacjonarnym w siedzibie Zamawiającego, w formie wybranej przez Wykonawcę (wykład, seminarium, konsultacje indywidualne itp.).
Dokładna forma zajęć zostanie ustalona z Wykonawcą z odpowiednim wyprzedzeniem przed rozpoczęciem zajęć.
Zajęcia w ramach każdej z części (I - XIV) zostaną przeprowadzone w roku kalendarzowym 2026.
Poszczególne zajęcia zostaną zrealizowane w ciągu jednego dnia bądź będą podzielone na kilka dni. Czas realizacji jest zależny od tematu i jego zakresu tematycznego.
Dokładne terminy i godziny przeprowadzenia zajęć zostaną uzgodnione w trybie roboczym pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z odpowiednim wyprzedzeniem, co najmniej 30 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia poszczególnych zajęć.
Zajęcia będą realizowane nie wcześniej niż od godziny 8:00 czasu lokalnego w Polsce i nie później niż do godziny 19:00 czasu lokalnego w Polsce.
Planowana liczba dni i godzin zajęć:
CZĘŚĆ I: 10 godzin dydaktycznych – 6 dni (w formie wykładu – 2 godziny, w formie seminarium – 4 godziny, w formie konsultacji – 4 godziny).
CZĘŚĆ II: 7 godzin dydaktycznych – 6 dni (w formie wykładu – 3 godziny, w formie seminarium – 4 godziny).
CZĘŚĆ III: 4 godziny dydaktyczne – 1 dzień (w formie wykładu – 3 godziny, w formie seminarium – 1 godzina).
CZĘŚĆ IV: 7 godzin dydaktycznych – 2 dni (w formie wykładu).
CZĘŚĆ V: 6 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie wykładu – 2 godziny, w formie seminarium – 2 godziny, w formie konsultacji – 2 godziny).
CZĘŚĆ VI: 2 godziny dydaktyczne – 1 dzień (w formie wykładu).
CZĘŚĆ VII: 2 godziny dydaktyczne – 1 dzień (w formie wykładu).
CZĘŚĆ VIII: 15 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie wykładu – 5 godzin, w formie zajęć praktycznych – 10 godzin).
CZĘŚĆ IX: 15 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie wykładu – 10 godzin, w formie seminarium – 5 godzin).
CZĘŚĆ X: 15 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie wykładu).
CZĘŚĆ XI: 6 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie wykładu – 4 godziny, w formie zajęć praktycznych – 2 godzin).
CZĘŚĆ XII: 6 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie seminarium – 4 godziny, w formie konsultacji – 2 godziny).
CZĘŚĆ XIII: 20 godzin dydaktycznych – 5 dni (w formie wykładu – 10 godzin, w formie seminarium – 10 godzin).
CZĘŚĆ XIV: 15 godzin dydaktycznych – 3 dni (w formie seminarium – 12 godzin, w formie seminarium – 3 godziny).
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych z podziałem na XIV części, przy czym pod pojęciem oferty częściowej należy rozumieć jedną lub kilka części, wyszczególnionych w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego.
Zamawiający będzie rozpatrywał każdą częściową ofertę oddzielnie.
Oferty na niepełne części zostaną odrzucone jako niekompletne.
Każda część wskazana w opisie przedmiotu zamówienia stanowi odrębną część i będzie podlegała odrębnej procedurze związanej z wyborem najkorzystniejszej oferty.
- Wymagania stawiane Wykonawcom:
CZĘŚĆ I
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu patofizjologii zespołu snu z bezdechami.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat w dziedzinie fizjopatologii i chirurgii obturacyjnego bezdechu sennego.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ II
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5- letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności prowadzenie zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu zespołu obturacyjnego bezdechu sennego.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu ostatnich 5 lat w dziedzinie zespołu obturacyjnego bezdechu sennego.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych np. konferencjach.
CZĘŚĆ III
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu biomedycyny integracyjnej.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat z zakresu biomedycyny integracyjnej.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ IV
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu stresu oksydacyjnego w onkologii.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat dotyczących problematyki stresu oksydacyjnego w onkologii.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ V
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w tym prowadzenie wykładów i zajęć praktycznych w języku angielskim z zakresu terapii miofunkcjonalnej, patofizjologii i leczenia zespołu obturacyjnego bezdechu sennego.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat dotyczących terapii miofunkcjonalnej i leczenia zespołu snu z bezdechami.
- Aktywny udział w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, sympozjach, konferencjach jako prelegent, moderator lub panelista.
CZĘŚĆ VI
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu chorób odkleszczowych.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat z zakresu chorób odkleszczowych.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ VII
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu chorób odkleszczowych.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat z zakresu chorób odkleszczowych.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ VIII
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu chemii medycznej.
- Posiadanie co najmniej 10 publikacji w renomowanych czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat z zakresu chemii medycznej.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ IX
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate professor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w tym prowadzenie wykładów i zajęć praktycznych w języku angielskim z zakresu epidemiologii, profilaktyki lub genetyki.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w renomowanych czasopismach międzynarodowych w ciągu ostatnich 5 lat z zakresu epidemiologii, profilaktyki lub genetyki.
CZĘŚĆ X
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu molekularnych podstaw onkogenezy.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat w dziedzinie epidemiologii, badań populacyjnych, badań genetycznych lub profilaktyki.
CZĘŚĆ XI
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu fizjologii wysiłku fizycznego i metabolizmu kwasów tłuszczowych.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat dotyczących fizjologii wysiłku fizycznego i metabolizmu kwasów tłuszczowych.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ XII
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu z zakresu chorób neurodegeneracyjnych.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat dotyczących chorób neurodegeneracyjnych.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ XIII
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora z dziedzin nauk chemicznych, biologicznych, medycznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5-letni okres zatrudnienia) na stanowisku associate profesor lub wyższym w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 5-letniego doświadczenia dydaktycznego, w szczególności w prowadzeniu zajęć wykładowych i praktycznych w języku angielskim z zakresu mechanizmów fragmentacji, spektrometrii mas.
- Posiadanie co najmniej 5 publikacji w czasopismach międzynarodowych w ciągu 5 lat dotyczących mechanizmów fragmentacji, spektrometrii mas.
- Uczestniczenie w ciągu ostatnich 5 lat w działalności prezentacyjnej w gremiach międzynarodowych, np. na konferencjach.
CZĘŚĆ XIV
- Posiadanie co najmniej stopnia doktora w dziedzinach medycznych, biologicznych lub pokrewnych oraz zatrudnienie w ciągu ostatnich 10 lat (co najmniej 5 lat nieprzerwanego zatrudnienia) w zagranicznym ośrodku badawczym (uniwersytet lub instytut badawczy).
- Posiadanie co najmniej 10 publikacji w czasopismach międzynarodowych Q1–Q2 w ciągu ostatnich 5 lat w dziedzinie farmakologii, rozwoju leków, biologii komórki i onkologii.
- Grupa docelowa
Grupę docelową stanowią doktoranci kształcący się w Szkole Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
Wszyscy uczestnicy biorący udział w zajęciach znają język angielski w stopniu bardzo dobrym.
Zajęcia będą prowadzone w formie zajęć dodatkowych wykraczających poza standardowy program studiów.
- Planowany termin i miejsce realizacji usługi:
Zajęcia zostaną przeprowadzone w roku kalendarzowym 2026, w trybie stacjonarnym, w siedzibie Zamawiającego, tj. Uniwersytet Medyczny w Białymstoku (ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, Polska).
- Forma zajęć:
- wszystkie zajęcia będą realizowane w formule zamkniętej – tylko z udziałem doktorantów Szkoły Doktorskiej Zamawiającego;
- Wykonawcy muszą zrealizować osobiście przedmiot zamówienia;
- wszystkie zajęcia będą miały formę wybraną przez Wykonawcę z dostępnych możliwych form (wykład, seminarium, konsultacje indywidualne, ćwiczenia itp.);
- zajęcia będą prowadzone dla jednej grupy doktorantów, składającej się z około 10 osób (może to być mniejsza lub większa grupa);
- Wykonawca przeprowadzi zajęcia w formie aktywizującej uczestników z możliwością zadawania pytań i dyskusji;
- Wykonawca umożliwi uczestnikom zajęć odbycie konsultacji oraz udzieli informacji zwrotnych.
- Kwestie organizacyjne związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
- wszystkie zajęcia będą prowadzone w języku angielskim;
- Zamawiający wyznaczy osobę odpowiedzialną za kwestie organizacyjne związane z realizacją przedmiotu zamówienia;
- przygotowanie i zebranie niezbędnej dokumentacji z zajęć: oryginałów list obecności, dzienników zajęć oraz potwierdzenia odbioru zaświadczeń na dwujęzycznych wzorach przekazanych przez Zamawiającego, leży po stronie Zamawiającego;
- Zamawiający pokryje koszty podróży Wykonawcy z miejsca jego zamieszkania do Białegostoku oraz podróży powrotnej, koszty zakwaterowania w Białymstoku oraz diet ustawowych obowiązujących w Polsce;
- Wykonawca podpisze zaświadczenia potwierdzające udział w zajęciach, zawierające logotypy i nazwę projektu, które zostaną przygotowane przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego, oryginały zaświadczeń zostaną wysłane pocztą;
- raport końcowy zostanie przygotowany przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą.
Wykonawca poinformuje uczestników podczas pierwszej godziny zajęć o tym, że zajęcia realizowane są w ramach projektu pt. „Intensyfikacja procesu umiędzynarodowienia i rozwoju Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku”, który jest finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach programu pn. „STER NAWA – Umiędzynarodowienie Szkół Doktorskich – Nabór 2024”.
Zamawiający zapewni odpowiednią dostępność usługi, będącej przedmiotem zamówienia, dla wszystkich uczestników zajęć, zgodnie z obowiązującymi standardami. Usługa będzie realizowana zgodnie z zasadami równości szans i niedyskryminacji, dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasadą równości płci.
Wykonawca będzie zobowiązany do przestrzegania polityki równości szans podczas realizacji zajęć, w szczególności stosowania języka równościowego.
W przypadku zajęć trwających dłużej niż dwie godziny dydaktyczne, Zamawiający przewiduje 15-minutowe przerwy, realizowane w cyklach co dwie kolejne godziny dydaktyczne. Przy czym przerwy nie wliczają się do łącznego wymiaru trwania zajęć stanowiących przedmiot niniejszego zapytania ofertowego.
Za kwestie organizacyjne związane z realizacją zajęć (rekrutacja uczestników, wydanie zaświadczeń, ewentualna pomoc organizacyjna itp.) odpowiada Zamawiający.
- Kryteria oceny:
Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego oddzielnie w odniesieniu do wszystkich części zamówienia na podstawie następującego kryterium:
Cena oferty – maksymalna liczba – 100 pkt
Zasady oceny kryterium „Cena oferty”:
- w formularzu ofertowym Wykonawca poda cenę brutto za realizację zamówienia w danej części.
- Ocena w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Liczba punktów = najniższa oferowana cena / cena oferty ocenianej x 100
- Oferta najkorzystniejsza otrzyma w tym kryterium 100 punktów.
- Termin lub okres wykonania zamówienia
Zamówienie zostanie zrealizowane w roku kalendarzowym 2026.
Ostateczny termin realizacji usługi, mieszczący się w wyżej wskazany przedziale czasowym, zostanie ustalony w trybie roboczym pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem przed planowanym terminem rozpoczęcia poszczególnych zajęć.
- Składanie ofert
- Szczegółowe informacje można uzyskać pod adresem:
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. J. Kilińskiego 1, 15-089 Białystok
Dział Współpracy Międzynarodowej, pokój nr 213 (Prawe Skrzydło Pałacu Branickich).
- Osoba wyznaczona do kontaktu z Wykonawcami:
Patrycja Jasińska, e-mail: patrycja.jasinska@umb.edu.pl.
- Do wypełnionego formularza ofertowego (załącznik do zapytania) należy dołączyć:
- Oświadczenie o braku osobowych lub kapitałowych powiązań z Zamawiającym.
- Kopię dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe (np. życiorys zawodowy, lista publikacji naukowych, kopie dyplomów i innych dokumentów itp.). Dokumenty powinny zawierać informacje niezbędne do potwierdzenia wymaganych kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia.
- Termin składania ofert (data i godzina): 30.12.2025 r. godz. 15:00
Miejsce: Uniwersytet Medyczny w Białymstoku
- Ofertę należy złożyć za pomocą poczty elektronicznej w postaci przesłania skanów podpisanych dokumentów, na adres e-mail: tomasz.maliszewski@umb.edu.pl
- Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną powyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
- Oferty powinny być złożone w języku angielskim.
- Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zastrzega sobie prawo do:
- pozostawienia bez rozpatrywania ofert, które wpłynęły po terminie;
- unieważnienia postępowania bez podania przyczyny;
- do zmiany zakresu postępowania.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – wzór formularza ofertowego
Załącznik nr 2 – wzór umowy
Załącznik nr 3 – wzór oświadczenia o braku osobowych lub kapitałowych powiązań z Zamawiającym
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- administratorem danych osobowych jest Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, NIP 542-021-17-17, REGON 000288604, reprezentowany przez Rektora;
- kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: iod@umb.edu.pl;
- dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z zawarciem umowy na podstawie złożonej oferty oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO w celu oceny złożonej oferty i kontaktu z oferentem;
- odbiorcami danych osobowych mogą być wykonawcy, osoby wnioskujące o udostępnienie informacji publicznej, podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa oraz podmioty na podstawie zawartych umów powierzenia z Zamawiającym;
- dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. 5 lat od dnia zakończenia umowy;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwić Zamawiającemu dokonanie oceny oferty, co będzie wiązało się z odrzuceniem oferty lub wykluczeniem z postępowania;
- w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
- wykonawca posiada: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych, na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych 1, na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2, prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcy narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Wykonawcy w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych, prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO, na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1. Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku konkursu ani zmianą postanowień umowy
2. Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Cena oferty – maksymalna liczba – 100 pkt
Zasady oceny kryterium „Cena oferty”:
w formularzu ofertowym Wykonawca poda cenę brutto za realizację zamówienia w danej części.
Ocena w tym kryterium zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Liczba punktów = najniższa oferowana cena / cena oferty ocenianej x 100
Oferta najkorzystniejsza otrzyma w tym kryterium 100 punktów.
2) Kopię dokumentów potwierdzających posiadane doświadczenie zawodowe (np. życiorys zawodowy, lista publikacji naukowych, kopie dyplomów i innych dokumentów itp.). Dokumenty powinny zawierać informacje niezbędne do potwierdzenia wymaganych kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia.
1) Ofertę należy złożyć za pomocą poczty elektronicznej w postaci przesłania skanów podpisanych dokumentów, na adres e-mail: tomasz.maliszewski@umb.edu.pl
Oferty, które zostaną złożone lub wpłyną powyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
Oferty powinny być złożone w języku angielskim.
- pozostawienia bez rozpatrywania ofert, które wpłynęły po terminie;
- unieważnienia postępowania bez podania przyczyny;
- do zmiany zakresu postępowania.